تبلیغات
روزهای زندگی - یک راه حل ساده تر

روزهای زندگی

در یک شرکت ژاپنی که تولید وسایل آرایشی را بر عهده داشت ،یک مورد تحقیقاتی به یاد ماندنی اتفاق افتاد . ماجرا از این قرار بود که روزی شکایتی از سوی یکی از مشتریان به کمپانی رسید .او می گفت که هنگام خرید یک بسته صابون ، متوجه شده که قوطی صابون خالی است .
بلافاصله با تأکید و پیگیری مدیریت ارشد کارخانه ، این مشکل بررسی شد و دستور دادند که خط بسته بندی اصلاح گردد و قسمت فنی و مهندسی نیز باید بلافاصله تدابیر لازم جهت پیشگیری از تکرار چنین مسئله ای را اتخاذ نماید .
مهندسین به سرعت دست به کار شدند و چنین راه حلی را پیشنهاد کردند «پایش خط بسته بندی با اشعه ی ایکس »
به زودی سیستم مذکور خریداری شد و با تلاش شبانه روزی گروه مهندسین ، خط بسته بندی به یک دستگاه تولید اشعه ی ایکس و مانیتور هایی با وضوح بالا مجهز گردید . سپس دو نفر اپراتور جهت کنترل دائمی پشت آن دستگاه به کار گمارده شدند تا از عبور احتمالی قوطی های خالی جلوگیری نمایند .
نکته ی جالب توجه این است که درست همزمان با این ماجرا ، مشکلی مشابه در یکی از کارگاه های کوچک تولیدی پیش آمد و در آن جا یک کارمند معمولی و غیر متخصص ، آن را به شیوه ای بسیار ساده تر و کم خرج تر حل کرد :«تعبیه ی یک دستگاه پنکه در مسیر خط بسته بندی ، تا باد قوطی خالی را از خط تولید دور کند !»


منبع : مجله ی راز - شماره ی 28


نوشته شده در دوشنبه 24 تیر 1392 ساعت 15:32 توسط زهرا مصلی نژاد نظرات |


مرجع قالب وبلاگ در میهن تمپ - طراح قالب : پیچک